Säkerhetsändamål
Vi har haft kontakt - fysiskt eller på distans
Vi behandlar dina personuppgifter för att skydda oss, dig och alla våra kunder mot olika typer av brott som till exempel inbrott, skadegörelse, hot samt för att förhinda obehörig tillgång till våra lokaler. Klicka på varje behandling nedan för mer information.
Besökshantering
Ändamålsbeskrivning
När du besöker oss behandlar vi uppgifter om dig för att administrera ditt besök och eventuell parkering samt för att av säkerhetsskäl veta vilka som befinner sig i våra lokaler och kunna beivra brott.
Vilka uppgifter behandlas och hur?
När du besöker oss ber vi dig att i vårt besökssystem skriva in ditt namn, telefonnummer, vilket företag du representerar och vem hos oss du ska träffa. När du har gjort det får den som du ska träffa ett meddelande om att du har kommit. Du får, i förekommande fall, ett meddelande om bekräftelse på att den som du ska träffa är på väg för att möta dig.
Vid behov får du också ett inpasseringskort. Med hjälp av det registreras vilka dörrar du passerar i våra lokaler.
Registrerade personuppgifter kan komma att behandlas vid incidenter, till exempel för att ta fram en utrymningslista vid brand, eller för att kunna göra en polisanmälan vid misstanke om brott.
Om du vill parkera på någon av våra parkeringsplatser registrerar vi registreringsnumret på det fordon som du parkerat för att du ska ha rätt att parkera där.
Laglig grund och dina rättigheter
Vi stödjer vår behandling av dina personuppgifter på en så kallad intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig för att administrera ditt besök och eventuell parkering samt för att av säkerhetsskäl veta vilka som befinner sig i våra lokaler i händelse av incidenter, till exempel brand.
I de fall vi behandlar uppgifter om lagöverträdelser är vår behandling av dessa uppgifter nödvändig för att rättsliga anspråk ska kunna fastställas, göras gällande eller försvaras.
I de fall vi lämnar ut uppgifter till myndigheter på begäran från dem är det nödvändigt för att fullgöra rättsliga förpliktelser som åvilar oss enligt bestämmelser om förundersökning och tillsyn.
Hur länge sparar vi uppgifterna?
Vi sparar uppgifterna för detta ändamål i 30 dagar om de inte leder till en polisanmälan. Ifall polisanmälan görs sparar vi uppgifterna så länge de behövs för att kunna hantera våra rättsliga anspråk.
Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare
Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingarna för detta ändamål.
Vi anlitar personuppgiftsbiträden som tillhandahåller besökssystemet samt kortsystem för inpassering och underhåll av kortsystem för inpassering. Biträdena har möjlighet att ta del av de uppgifter som hanteras i systemen.
I samband med incidenter i våra lokaler kan vi komma att lämna ut dina personuppgifter till räddningstjänsten.
I samband med en polisanmälan eller pågående förundersökning eller tillsyn kan vi komma att lämna ut dina personuppgifter till myndigheter.
Inspelning av möten vid hot mot personal
Ändamålsbeskrivning
Vi behandlar personuppgifter i inspelningar av telefon- och videosamtal samt vid lagring av e-post- och chattkonversationer (interaktioner) vid upplevt hot mot oss eller vår personal.
Vilka uppgifter behandlas och hur?
Vi behandlar de kontaktuppgifter som krävs för att interaktionen ska kunna upprättas som telefonnummer, e-postadress eller namn för chatt. I det fall du har autentiserat din identitet digitalt behandlar vi även ditt namn och personnummer.
Interaktionen sparas sedan som en video-, ljud- eller dokumentfil i vårt inspelningssystem med uppgift om din kontaktuppgift, tid och datum för interaktionen, interaktionskanal, vilken medarbetare som hanterade interaktionen samt ärendetyp.
Uppgifterna används sedan som underlag för utredning av hotet och eventuell polisanmälan.
Laglig grund och dina rättigheter
Vi stödjer vår behandling av dina personuppgifter på en så kallad intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna skydda oss och vår personal, anmäla hot till brottsbekämpande myndigheter samt för att rättsliga anspråk ska kunna fastställas, göras gällande eller försvaras.
Hur länge sparar vi uppgifterna?
Vi sparar uppgifterna för detta ändamål i 30 dagar om de inte leder till en polisanmälan. Ifall polisanmälan görs sparar vi uppgifterna så länge de behövs för att kunna hantera våra rättsliga anspråk.
Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare
Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingarna för detta ändamål.
Vi använder oss av ett biträde för tillhandahållande av systemstöd för inspelning och lagring av interaktionerna. Personuppgiftsbiträdet har då möjlighet att ta del av filerna och uppgifterna.
Vi kan komma att lämna ut filer tillsammans med kompletterande uppgifter som tidpunkt, omständigheter och deltagare i mötet till brottsbekämpande myndigheter vid anmälan om misstanke om brott.
Kvalitets- och utbildningssyfte
Vi har haft kontakt - fysiskt eller på distans
Vi behandlar dina personuppgifter för att säkerställa och ständigt förbättra kvaliteten i vår service och bemötande. Klicka på varje behandling nedan för mer information.
Inspelning av möten för att förbättra oss
Ändamålsbeskrivning
Vi behandlar personuppgifter i inspelningar av telefon- och videosamtal samt vid lagring av e-post- och chattkonversationer (interaktioner) för att följa upp och utbilda vår personal i syfte att förbättra vår service.
Vilka uppgifter behandlas och hur?
Vi behandlar de kontaktuppgifter som krävs för att interaktionen ska kunna upprättas som telefonnummer, e-postadress eller namn för alias. I det fall du har autentiserat din identitet digitalt behandlar vi även ditt namn och personnummer.
Interaktionen sparas sedan som en video-, ljud- eller dokumentfil i vårt inspelningssystem med uppgift om din kontaktuppgift, tid och datum för interaktionen, interaktionskanal, vilken medarbetare som hanterade interaktionen samt ärendetyp.
Vid uppföljning och utbildning väljs slumpmässiga filer ut för granskning av medarbetaren och dennes coach för att diskutera möjliga förbättringsåtgärder.
Laglig grund och dina rättigheter
Vi stödjer vår behandling av dina personuppgifter på en så kallad intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna spela in och spara interaktioner för att följa upp och utbilda vår personal i syfte att förbättra vår service.
Hur länge sparar vi uppgifterna?
Vi sparar inspelade telefonsamtal i 30 dagar.
Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare
Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingarna för detta ändamål.
Vi använder oss av ett biträde för tillhandahållande av systemstöd för inspelning och lagring av interaktionerna. Personuppgiftsbiträdet har då möjlighet att ta del av filerna och uppgifterna.
Mäta kundnöjdhet
Ändamålsbeskrivning
Vi behandlar dina personuppgifter för att följa upp hur nöjd du är med hur vi har hanterat ett ärende och för att kontakta dig om du uppgett att du inte var nöjd i syfte att löpande förbättra vår verksamhet.
Vilka uppgifter behandlas och hur?
Efter att du har varit i kontakt med oss i någon form av ärende använder vi dina kontaktuppgifter för att ringa upp dig eller skicka ett e-post eller textmeddelande till dig för att fråga hur nöjd du är med hur vi har hanterat ditt ärende och om du skulle rekommendera oss till dina vänner och bekanta. Du får även möjlighet att lämna ytterligare synpunkter genom att tala in ett meddelande på telefon eller skriva i en enkät.
Om du väljer att svara på våra frågor sparar vi din återkoppling i anslutning till ditt ärende och den medarbetare som hanterade det tillsammans med ett unikt svars-ID samt i det fall vi har ett kundförhållande även ditt kundnummer för uppföljning. Om du uppgett att du är mycket missnöjd kan det hända att vi kontaktar dig för att se om vi kan göra något mer för att göra dig nöjd och för att bättre förstå för vad du är missnöjd med.
Vi sammanställer all återkoppling till statistik för att mäta kundnöjdheten i olika situationer.
Laglig grund och dina rättigheter
Vi stödjer vår behandling av dina personuppgifter på en så kallad intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna följa upp hur nöjda våra kunder och andra intressenter är med vår service och våra tjänster för att löpande förbättra vår verksamhet utifrån denna återkoppling.
Behandlingen sker för direkt marknadsföring.
Enligt marknadsföringslagen har du rätt att motsätta dig inbjudningar till kundundersökningar då dessa utgör direkt marknadsföring. Det kan du göra genom att kontakta vår kundservice.
Hur länge sparar vi uppgifterna?
Vi sparar uppgifterna om din återkoppling i 18 månader. Om du har lämnat synpunkter utöver att svara på våra standardfrågor raderar vi dem efter tolv månader.
Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare
Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingarna för detta ändamål.
Vi anlitar ett personuppgiftsbiträde för behandlingarna att skicka ut förfrågan om din återkoppling, samla in dina svar och sammanställa svaren till statistik. Biträdet får då del av dina kontaktuppgifter och den återkoppling du ger.