Om bemötandet eller hanteringen
Om du är missnöjd med något i hanteringen eller anser dig ha blivit dåligt bemött, från första kontakten med oss till avslutandet av din försäkring, så vill vi gärna att du berättar det för oss genom att ringa oss på telefonnummer 0775-88 88 88 eller kontakta oss på annat sätt.
Om bedömning av skadeärendet
Om du inte är nöjd med den bedömning vi har gjort av ditt skadeärende, har du möjlighet få ditt ärende omprövat.Vänd dig i första hand till den skadereglerare som tagit hand om ditt ärende eller ring oss på 0775-88 88 88 så hjälper vi dig.
Om du är osäker på vem som är din skadereglerare är så hittar du information om det i brevet du har fått i samband med skaderegleringen.
Är du fortfarande missnöjd, kan du även begära att få ärendet prövat i Agrias skadeprövningsnämnd.
Läs mer om vad du kan göra om du är missnöjd med ditt skadeärende
Om veterinärvården
Om du är missnöjd med veterinärvården och behandlingen ditt djur fått ska du i första hand vända dig till den klinik du besökt. Du kan också vända dig till Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård som kan göra en prövning av ditt ärende.
Läs mer om vad du kan göra om du är missnöjd med veterinärvården
Är du missnöjd med kontakten med oss kan du lämna ett klagomål. Det kan gälla allt från hur du blivit bemött till hur vi hanterat ditt ärende. Du kan lämna ett klagomål skriftligt eller muntligt via telefon.
Vill du lämna ett klagomål?
Om du vill lämna ett klagomål via telefon kan du kontakta vårt Kundcenter.
Ring oss: 0775- 88 88 88
Mejla till oss: info@agria.se
Eller skicka ditt klagomål till:
Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)
106 50 Stockholm
Så snart vi tagit del av ditt klagomål kommer du inom 14 dagar att bli kontaktad av en klagomålshandläggare eller av närmast ansvarig chef.Klagomålsansvarig
Centralt klagomålsansvarig för Agria Djurförsäkring är Sandra Johansson.
Mejl: klagomal@agria.se