Mitt djur har avlidit och jag vill ha ersättning från försäkringen
Om du har kvitton för veterinärvård eller om du vill ansöka om ditt djurs livförsäkring avslutar vi inte din försäkring innan dina ärenden är klara hos oss. När livförsäkring eller avlivningskvitto regleras avslutas försäkringen automatiskt i samband med regleringen. Har du ingen livförsäkring eller avlivningskvitto kan du meddela oss att försäkringen ska avslutas när du skickar in dina sista veterinärvårdskvitton.
Mitt djur har gått bort men jag har inga veterinärvårdskvitton att skicka in
Du kan avsluta försäkringen muntligt eller skriftligt. Exempelvis genom att ringa till oss, kontakta ditt ombud eller använda vårt kontaktformulär. För att avsluta din försäkring behöver vi veta ditt försäkringsnummer som du hittar på ditt försäkringsbrev.
Mitt djur har en ny ägare
För att undvika att det blir ett glapp i försäkringen är det enklast om den nya ägaren ringer oss och uppger djurets försäkringsnummer. Då kan vi teckna en försäkring åt den nya ägaren och samtidigt avsluta din försäkring på djuret. På så sätt blir det inget glapp i försäkringen vilket är viktigt, eftersom ett avbrutet försäkringsskydd kan innebära att försäkringen slutar gälla för vissa skador och sjukdomar.
Jag vill avsluta min försäkring av annan anledning
En djurförsäkring tecknas för ett år i taget och förnyas automatiskt varje år. Du kan säga upp försäkringen när som helst under ett försäkringsår, men försäkringen avslutas då i samband med den årliga förnyelsen och inte den dagen du kontaktar oss för avslut.
Om du inte vill fortsätta med försäkringen rekommenderar vi att du kontaktar oss i samband med att du får ditt försäkringsbrev, då kan vi även hjälpa dig att se över andra försäkringsalternativ om du i stället önskar att ändra något i din försäkring. Du når vårt kundcenter på telefon 0775-88 88 88 eller via vårt kontaktformulär.
Vill du säga upp din försäkring?
0775-88 88 88